طرز تهیه ژله چرخشی

ژله چرخشی از ژله های شیک مجلسی هست و مناسب مهمانی هاست . این ژله بسیار خوشمزه هست و براحتی آماده می شود.برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته انواع ژله ، از سایت مجله آشپزی کوک مستر مقالات بیشتری را مشاهده نمایید.امروز به آموزش این ژله می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم:

ژله آلوررا ۳ بسته
بستنی دو نیم لیوان
ژله رنگی (من از سه طعم موز و بلوبری و انار استفاده کردم هر طعم نصف بسته)
برای هر نصف بسته ژله کمتر از نصف لیوان بستنی
ژله آلوررا یک بسته

ژله چرخشی

ژله چرخشی

طرز تهیه :
اول از همه قالب تان را چرب کنید بزارید توی فریز تا یک ربع یا بیشتر تو فریز بماند تا یک لایه نازک یخ بزند.
سه بسته ژله آلوورا را با سه لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید بزارید سرد بشود وقتی سرد شد و دست تان گرمایی را حس نکرد دو نیم لیوان بستنی را به آن اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا یکدست بشود بریزید تو قالب تان بزارید یخچال تا ژله ببندد و سفت بشود.
حالا باید ژله های رنگی را درست کنید هر نصف بسته ژله را با نصف لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید وقتی سرد شد کمتر از نصف لیوان بستنی بریزید . بعد بریزید تو ظرف هایی که ته اش صاف باشد . این سه رنگ ژله را هم گذاشتم یخچال تا ببندد.
وقتی سفت شد ژله ها را قالب قلب زدم و برش دادم .  ژله آلوورا وقتی سفت شد.
اول با چاقو رویش را خط فرضی را بکشید.دقیق که خط ها مشخص شد میتوانید برش بدهید.
تو مرحله ششم یکی در میان ژله ها را با قاشق خالی کردم.(این ژله های که در میارید نگه دارید آخر کار به شان احتیاج داریم.)
ژله ای قلب را به ترتیب داخل این برش های خالی بچینید (بهترهست ردیف پایینی را منظم بچینید که  روی ژله مان خودش را خوب نشان بدهد و همین طور دیواره ها را هم را درست کنید.)
ردیف اول که تمام شد مابقی قلب ها را بریزید رویش منظم هم نریختید مهم نیست من اضافه های ژله ای رنگی که برش قلب داده بودم در آخر  رویش ریختم .
ژله آلوررا یک بسته را با یک لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید کمتر از یک لیوان آب سرد بریزید بزارید ژله سرد بشود قاشق قاشق بریزید روی ژله قلب (آرام این کار را انجام بدید تا قلب ها جابه جا نشوند)بزارید یخچال تا ببندد.
در آخر ژله آلوررا با بستنی که یکی در میان با قاشق در آورده بودید بزارید روی بخار کتری در حال جوش تا دوباره آب بشود و در آخر بریزید روی ژله ، ژله را بزارید یخچال تا چند ساعت بماند کاملا سفت بشود.به این ترتیب ژله چرخشی آماده سرو می شود.

امیدوارم ژله چرخشی را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

در مختلط95 همراه ما باشید

منبع: cookmaster.ir