طرز تهیه هویج پلو

اگر شما طرفدار غذای شیرین هستید، هویج پلو یکی از گزینه های بسیار مناسب است. هویج پلو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است. هویج پلو از ترکیب برنج به همراه هویج تهیه می شود و هویج پلو را می توان بدون گوشت و یا با گوشت درست کرد. در تهیه هویج پلو می‌توان از گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ و گوشت گوسفند تکه ای ستفاده کرد. هویج پلو یکی از غذاهایی می باشد که به خاطر ظاهر زیبا و جذاب می‌تواند در مهمانی ها مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با طرز تهیه هویج پلو با مرغ شما را آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای هویج پلو با دارچین

  • پیاز:دو عدد
  • برنج:4 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده:400 گرم
  • هویج:4 عدد خلالی
  • نمک و فلفل و زردچوبه
  • آبلیمو ترش:کمی
  • پودر دارچین

هویج پلو با دارچین

هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو با دارچین

ابتدا برنج را بشویید و با آب و نمک به مدت 3 تا 4 ساعت خیس دهید.تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود.

بعد پیاز خرد شده را داخل روغن تفت دهید کمی که پیاز نرم شد، گوشت چرخ کرده را به همراه نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود.

بعد نصف فنجان آب داخل تابه بریزید و در تابه را ببندید تا گوشت به آرامی بپزد.تابه دیگری را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید و اینبار هویج خلالی شده را داخل تابه تفت دهید.

به هویج در حال تفت مقدار زیادی آبلیمو و نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و تفت دهید.(آبلیمو باعث میشود هویج طعم ترشی مطبوعی بگیرد)

در مرحله بعد برنج را بجوشانید و آبکش کنید. وقتی همه مواد آماده شدند. داخل قابلمه ای مقداری روغن بریزید و کف قابلمه را با هر ته دیگی که دوست داشتید بپوشانید.

بعد 2 تا 3 کفگیر از برنج را کف قابلمه بریزید و روی آن یک لایه گوشت و یک لایه از مایه هویج بریزید و روی هر لایه مقداری دارچین بپاشید.

و این لایه ها را تا آخر ادامه دهید تا همه مواد تمام شوند.قابلمه را روی حرارت  متوسط قرار دهید تا بخار کند و بعد حرارت را کم کنید تا برنج خوب دم بکشد.

وقتی برنج دم کشید روی آن روغن داغ بریزید و با زعفران و زرشک تزیین کنید.

در مختلط95 همراه ما باشید

نکته مهم:

هویچ این غذا به نسبت زیاد است . با اینکه هویج شیرینه ولی بخاطر آبلیمو طعم ترشی مطبوعی دارد.

منبع: نمک شهر