در این مطلب پاسخگوی برخی از سوالات عزیزان در رابطه با عمل بینی خواهیم بود؟

.

.

.

.

چه سنی برای عمل جراحی پلاستیک بینی مناسب است؟ 
سن عمل جراحی پلاستیک: در دختران از سن 15سالگی ودر پسران از سن 177 سالگی به شرط رشد کامل جسمی وفکری وداشتن انگیزه کافی فرد امکان پذیر است.

 

 

آیا عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن امکان پذیر است؟ 
عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن: از آنجا که با افزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی وسستی می شوند این امر برظاهر وعملکرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوک بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

آیا جای برش ها یا آثارعمل بر روی بینی باقی خواهند ماند؟ 
باقی ماندن آثار عمل روی بینی: درجراحی پلاستیک بینی معمولا تمام برش ها از داخل بینی انجام می گیرد ودر صورت مهارت جراح هیچگونه ردپایی از عمل برجای نخواهد ماند.

آیا نوع بینی بر الگوی عمل تأثیری دارد؟ 
تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل جراحی بینی: بعضی بینی ها به بینی گوشتی معروفند که مشخصه آنها بینی پهن با پوست ضخیم وبافت غضروفی ناچیز است. روش اصلاح این گونه بینی ها با روش جراحی بینی های استخوانی متفاوت است. درجراحی بینی گوشتی استفاده از روش های تقویت اسکلت بینی برای افزایش حمایت بافت های نرم بینی ضروری است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است.

بیش از عمل به چه نکاتی باید توجه داشت؟ 

در مختلط95 همراه ما باشید

رعایت نکات مهم پیش از عمل بینی: - آسپرین وداروهای مشابه آن مانند بروفن دست کم دو هفته بیش از عمل نباید مصرف شوند زیرا تمایل به خونریزی را افزایش می دهند.


- درصورت سرما خوردگی ویروسی لازم است عمل جراحی به مدت چند هفته به تعویق بیافتد.


جراحی بینی های گوشتی نتیجه بهتری دارد یا بینی های استخوانی؟ 

هر یک از این جراحی ها سختی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. در بینی های گوشتی به دلیل آنکه افراد پوست کلفت تر، بافت نرم گوشتی و غضروف بزرگ تری در مقایسه با بقیه دارند، باید با دقت بیشتری تحت درمان قرار گیرند و جراحی آنها مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد. احتمال برش پره بینی به دلیل بزرگ بودن پره در بینی های گوشتی بیشتر است. به همین دلیل جراحان برای جراحی این نوع از بینی ها زمان بیشتری را صرف می کنند.

آیا مراقبت از بینی های گوشتی نیز متفاوت است؟ 

بله. به سبب حساسیت هایی که بینی های گوشتی دارند باید مراقبت های ویژه ای را بعد از عمل داشته باشند. این مراقبت ها گاه تا 3 ماه بعد از عمل نیز اجرا می شود. گاهی ممکن است این گروه برای برطرف شدن تورم ناحیه بینی مجبور به تزریق شوند تا بتوانند ورم بینی را مهار کنند. از طرفی آنها نیاز به دریافت ماساژ بینی 1 تا 2 ماه بعد از جراحی دارند. این ماساژ باید زیر نظر پزشک انجام شود تا به شکل گرفتن بینی و کاهش التهاب و تورم بینی کمک کند.

منبع:ویکیپدیا