زگیل تناسلی و زایمان:

هنوز بر سر اینکه اینگونه مادران بجای زایمان طبیعی سزارین شوند، توافق همگانی وجود ندارد، ولی عده ای از پزشکان معتقد هستند که برای جلوگیری از تماس نوزاد با زگیلهای ناحیه تناسلی بهتر است اینگونه مادران سزارین شوند.

Image result for ‫زگیل تناسلی در مردان‬‎

راه ابتلا به زگیل تناسلی:

تماس مستقیم پوست با پوست (اکثرا جنسی)

عوامل مستعد کننده زگیل تناسلی:

  • - رابطه جنسی با شریک های جنسی متعدد
  • - شروع فعالیت جنسی و مقاربت در سنین پائین
  • - داشتن شریک جنسی مبتلا به ویروس HPV
  • - ابتلا به سایر عفونت های منتقله از راه جنسی
  • - رابطه جنسی با فردیکه در مورد سابقه جنسی وی چیزی نمی دانید

درمان های زگیل تناسلی در مردان

در صورت عدم وجود علایم عفونت، درمانی برای عفونت HPV در مردان وجود ندارد. در عوض، پزشکان به درمان بیماری های ناشی از ویروس HPV می پردازند. 
وقتی زگیل تناسلی ظاهر می شود، می توان از درمان های مختلفی استفاده کرد. بیماری می تواند از کرم های تجویزی در منزل استفاده کند. یا پزشک می تواند با روش جراحی اقدام به برداشتن یا منجمد کردن زگیل ها کند. 
برخی پزشکان درمان زودهنگام زگیل ها را توصیه نمی کنند زیرا زگیل تناسلی خودبخود از بین می رود. همچنین ظاهر شدن تمام زگیل ها نیاز به زمان دارد. بنابراین فردی که به محض ظهور زگیل ها اقدام به درمان می کند، ممکن است در آینده نیز نیازمند درمان باشد. 
سرطان مقعد با رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی قابل درمان است. نوع درمان انتخابی به سطح سرطان –میزان بزرگی تومور و میزان پراکندگی سرطان- بستگی دارد.

راههای درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

در مختلط95 همراه ما باشید

راههای درمان زگیل تناسلی دو دسته است :درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش و موثر بوده اند . گفتنی است که استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

واکسن HPV در مردان؟

واکسن HPV گاردازیل، که در 2006 برای استفاده در زنان تایید شد، در سال 2009 برای مردان نیز تایید گردید. گاردازیل در پسران و مردان 9 تا 26 ساله برای جلوگیری از زگیل های تناسلی ناشی از هردو نوع عفونت HPV تجویز می شود: HPV6 و HPV 11. این دو نوع جزو چهار نوع ویروس HPV هستند که واکسن گاردازیل آنها را هدف قرار می دهد. در اواخر 2010، گاردازیل برای جلوگیری از سرطان مقعد نیز تایید شد.

چطور در یک رابطه ویروس HPV را مدیریت کنیم

اگر همسر دائمی مردی مبتلا به HPV است، احتمال زیادی دارد که ویروس قبلاً به مرد هم منتقل شده باشد و او نیز آلوده به ویروس باشد. ویروس HPV در مردان راحت تر از زنان از بدن حذف می شود. به طور کلّی زنان اغلب ظرف دو سال یا کمتر از این ویروس رها می شوند. 
انواع HPV مرتبط با سرطان گردن رحم معمولاً در مردان دگرجنسگرایی که با یک زن مبتلا به ویروس HPV رابطه جنسی ندارند ایجاد مشکل نمی کند. 
اگر یکی از همسران مبتلا به HPV باشد، لزوماً به معنای آن نیست که او اخیراً با فرد دیگری رابطه جنسی داشته است. ویروس می تواند سالها در بدن نهفته بماند و هیچگونه نشانه قابل توجهی ایجاد نکند.

چگونه از شیوع ویروس HPV جلوگیری کنیم

پرهیز جنسی تنها راه مطمئن برای جلوگیری از انتقال ویروس HPV است. اگر فرد تنها با یک نفر در ارتباط باشد، که مبتلا به ویروس نبوده و او نیز با دیگران رابطه جنسی نداشته باشد، احتمال انتقال ویروس کاهش می یابد. 
برای کاهش خطر زگیل تناسلی، مردان می توانند تعداد شرکای جنسی خود را کاهش داده و شریک جنسی خود را از میان کسانی انتخاب کنند که در گذشته شریک جنسی کمتری داشته یا شریک جنسی نداشته اند. 
کاندوم ها می توانند تا حدودی مانع از انتقال HPV شوند. متاسفانه، کارایی کاندوم 100 درصد نیست، زیرا ویروس اساساً از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. ویروس می تواند بخشی از پوست را که با کاندوم پوشانده نشده آلوده سازد. 
در مطالعات اخیر در میان زنان جوانی که به تازگی فعالیت جنسی خود را آغاز کرده بودند، کسانی که شریک جنسی آنها در تمام روابط جنسی خود از کاندوم استفاده می کرده، در مقایسه با زنانی که شریک جنسی آنها در کمتر از 5 درصد روابطش از کاندوم استفاده کرده، 70 درصد کمتر در معرض ابتلا به HPV بودند.

نکات مهم :

خوددرمانی و درمانهای خانگی نکنید . ممکن است باعث بدتر شدن و بزرگتر شدن زگیل ها شود .

باید از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.در صورتی که زگیلها در ناحیه موهای شرمگاهی است از تیغ زدن موها خودداری کنید چون به شدت باعث تکثیر زگیلها میشود.

درصورت ابتلا به زگیل تناسلى،حتماً به شریک جنسى خوداطلاع دهید؛و پزشک مراجعه کنید و همزمان تحت درمان قراربگیرید،حتى اگریکى از زوجها،هیچ علامت وضایعه ى پوستى قابل مشاهده نداشته باشد،بازهم باید معاینه و در صورت امکان ، واکسیناسیون انجام شود

در یک فرد سالم، انتظار داریم زگیل ها،توسط سیستم ایمنى بدن،محدود شوند. بنابراین در مواردی که افزایش سریع و پیشرونده ی تعداد یا اندازه زگیل ها یا عود مکرر با وجود درمان مناسب و یا عفونتهای مکرر روی زگیل ها ، وجود دارد ، برای بررسی سیستم ایمنی ، پیگیری لازم است .