Image result for inbound links

اگر دستی در تجارت الکترونیک دارید با بخش رپورتاژ آگهی که عموما در مطبوعات شناخته شده برای جذب مشتری منتشر می شود مایل هستید بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.



رپورتاژ آگهی چیست ؟ رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها، رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند در سال های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی ها شوند.

برگرفته از ویکی پدیا

شکل و قالب کلی رپورتاژ آگهی ها : 

ماهیت رپرتاژ آگهی ها قدری با آگهی های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می پردازد یا روایتی از بیان می کند که به ویژگی های یک محصول اشاره می کند. بااین وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می شود.

 

Image result for ‫رپورتاژ‬‎

اعتبار و ارزش رپورتاژ اگهی ها :

رپورتاژ آگهی ها معمولا تبلیغاتی هستند که بصورت خبر منتشر میشود ، بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد و همچنین بدلیل اینکه خبر در سایت های معتبر منتشر شده ، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت . علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان ، رپرتاژ آگهی از نظر ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار مورد توجه است . دلیل آن هم این است که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغات دهنده لینک میشود .